آموزش گیتار

کلاس های آموزشی حرفه ای فراگیری و یادگیری گیتار

ما بهترین آموزشگاه های موسیقی در  شمال جنوب و غرب و شرق تهران را مورد برسی های فراوان قرار داده ایم و از میان ها برترین ها را برای اتلاف نشدن وقت شما و آشنایی با آنها در این سایت گردآوری کرده ایم  و به شما هنرمندان معرفی می کنیم.

دوره های تخصصی و حرفه ای استاد فوق العاده خوب ، کاربلد و متخصص در هنر نوازندگی گیتار بصورت آموزش تئوری علمی ، عملی و گوشی از مبتدی و آماتور تا حرفه ای با جدیدترین متد در بهترین آموزشگاه های موسیقی که در این سایت به شما هنرمندان و هنرجویان عزیز و گرافی معرفی می کنیم

آموزشگاه موسیقیآموزشگاه موسیقی در شرق تهران

 

آموزش-موسیقی-کودک

آموزش موسیقی کودک

آموزش موسیقی کودک

بهترین روش های آموزش موسیقی کودک در جهان

روش های متنوعی در تدریس موسیقی وجود دارد که توسط اساتید مختلف استفاده می شوند.

بعضی از بهترین شیوه های آموزش موسیقی کودکان ، ایجاد کنجکاوی ذاتی کودک هستند و به کودکان آموزش داده می شود تا به بهترین نحو یاد بگیرند، همانگونه که کودک زبان مادری خود را یاد می گیرد.

این روش ها برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند، و موفقیت این روش ها تا حد زیادی ثابت شده است.

یکی از مواردی که در همه این روش ها مشترک است این است که آنها به کودکان آموزش می دهند تا فقط شنونده نباشند بلکه کودکان را تشویق می کنند تا مشارکت فعال در موسیقی داشته باشند و خلاقیت خود را در موسیقی و نوازندگی بروز دهند.

این روش ها توسط معلمان موسیقی در سراسر مدارس جهان استفاده می شود.

در اینجا چهار مورد از متد های رایج آموزش موسیقی کودک معرفی می شود.

 

متد آموزشی ارف

متد ارف یکی از روش های محبوب و کاربردی آموزش موسیقی کودک است که ذهن و بدن کودک را از طریق ترکیبی از آواز، رقص، بازیگری با استفاده از آلات موسیقی ساده و مخصوص این روش درگیر موسیقی می شود.

این روش توسط کارل ارف (Carl Orff)، آهنگساز آلمانی و مدرس موسیقی، در بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ ایجاد شده است وایده آن بر پایه باور کارل ارف به اهمیت ریتم و حرکت در موسیقی شکل گرفت.

ابزار های موسیقی که در این روش استفاده می شوند شامل ساز های سیلوفون(xylophones) متالوفون(metallophone) بلز، سنج، طبل، دایره و غیره است.

این روش به کودکان کمک میکند تا موسیقی را در سطح فهم و درک خود یاد بگیرند.

این کار با تاکید بر ادغام موسیقی با سایر هنرها ازجمله داستان ، شعر ، رقص و بازیگری می باشد.

به این صورت که معلم داستان یا شعر را در کلاس می خواند و دانش آموزان با استفاده از ابزارهای موسیقی بیان شده اند ، جلوه های صوتی را با نواختن اضافه می کنند.

سپس معلم با استفاده از ساز با بچه ها همراهی می کند.

روش ارف موسیقی را در چهار مرحله تقلید ، اکتشاف ، بداهه پردازی و آهنگ سازی آموزش می دهد.

متد آموزشی کودالی ( kodaly )

این روش توسط زولتان کودالی ( Zoltan Kodaly ) آهنگساز و مدرس موسیقی مجارستانی ابداع شده است.

فلسفه روش Kodaly این است که یادگیری موسیقی زمانی که از سنین پایین تر آغاز شود ، موثرتر است

و هر فرد توانایی یادگیری موسیقی را از طریق استفاده از موسیقی محلی و آهنگ های با ارزش هنری بالا را دارد.

آموزش-موسیقی-کودک

در روش کودالی آواز به عنوان پایه ایی برای موسیقی کودک می باشد.

یکی از خلاقیت های این روش استفاده از علائم دست و انگشتان برای یادگیری نت های موسیقی است ، به این صورت که هر شکل خاص از دست و انگشت نماد یک نت موسیقی است که برای یادگیری نت به بچه ها در سنین پاین بسیار ساده وقابل فهم است.

این علائم دست با سلفژ و خواندن نت با دهان ترکیب می شود که سبب یادگیری صحیح خواندن در گام موسیقی می شود.

و همچنین از یک سیستم صداهای ریتمیک برای یادگیری ریتم و سرعت استفاده می شود.

از طریق این درس های ترکیبی کودکان به طور طبیعی به خواندن و تشخیص نت با شنیدن صدا مسلط خواهند شد.

روش آموزش کودک سوزوکی

روش سوزوکی توسط دکتر دانیل شینیچی سوزوکی ، یک ویولنیست مشهور ژاپنی ابداع شده است. او برای دادگاه امپریال ژاپن ساز میزد و یک گروه چهار نفره را با خواهر و برادرانش تشکیل داد.

دکتر سوزوکی روش خود را برای اموزش ویولون به کودکان در یک مدرسه موسیقی در ژاپن و در سال ۱۹۶۴ اغاز کرد و این روش را به آمریکا معرفی نمود.

سوزوکی روش آموزشی خود را بر اساس توانایی ذاتی کودک برای یادگیری زبان مادری پایه ریزی کرده است.

او اصول اساسی درک زبان مادری را در یادگیری موسیقی به کار برد و روش خود را رویکرد زبان مادری نامید.

از طریق گوش دادن ، تکرار ، حفظ کردن ، ساختن واژگان و…

که بدین صورت موسیقی بخشی از وجود کودک می شود.

آموزش-موسیقی-کودک

در مدرسه موسیقی ، کودکان شروع به یاد گرفتن درس های ویولن در سن ۲ یا ۳ سالگی می کنند.

دانش آموزان سوزوکی ابتدا آهنگ های بزرگ کلاسیک و قطعات موسیقی را به صورت منظم گوش میدهند که در نهایت آن ها را یاد خواهند گرفت.

در حالی که دانش آموزان در مدرسه هستند موسیقی به صورت مداوم پخش می شود تا آنها را در موسیقی غوطه ور سازند.

این کار باعث می شود کودکان به مرور زمان گوش موسیقیایی خود را قوی کنند و همچنین تغییر گام ، زمان بندی و سرعت را در موسیقی تشخیص دهند.

دانش آموزان با مشاهدۀ یاد می گیرند و به صورت گروهی آموزش می بینند و تعامل اجتماعی و همکاری در میان دانش آموزان تقویت می شود.

روش سوزوکی بر اهمیت نفوذ و دخالت والدین در آموزش موسیقی کودکان تاکید دارد.

والدین تشویق می شوند تا با معلمان همکاری کنند تا به یک هدف مشترک برسند.

والدین می توانند در کلاس شرکت کنند و به عنوان معلم در خانه عمل کنند.

متد آموزشی دالکروز

روش دالکروز ، که به عنوان روش حرکات موزون نیز شناخته می شود ، روشی دیگری است که اساتید برای تدریس مفاهیم موسیقی استفاده می کنند.

امیل جاش دال کروز ، آهنگساز و مدرس موسیقی سوئیسی ، این روش را برای آموزش ریتم ، ساختار و بیان موسیقی از طریق ترکیب موسیقی و حرکات جنبشی بدن توسعه داد.

این روش با تمرین های شنیداری و سلفژ آغاز می شود تا گوش موسیقیایی کودک را تقویت کند.

تفاوت آموزش سلفژ در روش دالکروز این است که همیشه با حرکات موزون بدن ترکیب می شود.

آموزشگاه-موسیقی-شرق-تهران

هنرجویان ابتدا موسیقی را گوش می دهند سپس قطعه ای را که می شنوند با حرکات موزون بدنی که به صورت بداهه اجرا می شود بیان می کنند مثلا نت و ریتم را با قدم زدن و کف زدن نشان می دهند.

بداهه انجام دادن حرکات یکی دیگر از ویژگی های این روش است که به دانش آموزان کمک می کند واکنش ها و پاسخ های فیزیکی خود به موسیقی را بروز دهند.

فلسفه این روش آن است که بهترین حالت یادگیری موسیقی زمانی است که از طریق حواس چندگانه انجام شود.

دال کروز معتقد بود که موسیقی باید از طریق حسگرهای لمسی، زیبایی شناختی ذهنی و بصری آموزش داده شود.

در ایالات متحده، کالج های معتبری از جمله دانشگاه کارنگی ملون ، کلمبیا کالج ، دانشگاه مریلند و کالج پارک مدرک و مجوزهای تدریس به روش دالکرز را ارائه می دهند.

مقایسه با روش های سنتی آموزش موسیقی کودک

در روش های سنتی آموزشها اغلب به صورت انفرادی می باشد و قابلیت استفاده از فعالیت های گروهی و افزایش و تعامل کودکان با یکدیگر کم است.

در روش های قدیمی به دلیل رسمی بودن کلاس های موسیقی و سخت بودن شروع آموزش کودکان ، امکان انگیزه و اشتیاق در کلاس و لذت از بردن از تمرین موسیقی کمتر است.

این متد ها بر مبنای یک مسیر وفرایند آموزشی بری کودکان پیش می رود که کودکان را در طول مسیر یادگیری موسیقی همراهی می کند .

بر خلاف روش های سنتی ، در این روش ها نقش والدین و تاثیر گذاری آنها بر یادگیری کودک بیشتر می باشد که باعث علاقه مندی و انگیزه بیشتر کودکان در خارج از کلاس و محیط منزل برای تمرین موسیقی می شود.


آموزشگاه موسیقی – کلاس موسیقی – آموزش موسیقی – آموزش گیتار – آموزش پیانو – آموزش آواز – آموزش خوانندگی – آموزش سلفژ – آموزش صدا سازی – بهترین آموزشگاه موسیقی – آموزش سنتور آموزش تار – آموزش ویولن – استاد خوب –

تئوری موسیقی

تئوری موسیقی

تئوری موسیقی

آموزش تئوری موسیقی

برای نوشتن هارمونی و ریتم و بخصوص نوشتن ملودی ها لازم است تا حدودی با تئوری موسیقی و به ویژه موضوع فاصله ها و گام ها آشنا باشید.

البته بدون این دانش هم ممکن است بتوانید آهنگ بسازید اما امکان بروز خلاقیت هنری شما بسیار محدود خواهد بود و شاید در نهایت دو یا سه آهنگ جالب بسازید .

اما با فراگیری دانش پایه موسیقی زمینه بسیار گسترده ای برای ابراز خلاقیت هنری خود پیدا می کنید طوری که سال های متمادی می توانید در زمینه هنری تان سرامد و ممتاز باشید.

در این بخش تئوری و دانش پای موسیقی تا اندازه ای که برای یک آهنگ ساز لازم است را ارائه می دهم.

این دانش آنچنان کامل نیست که شما را از مطالعه بیشتر بی نیاز سازد اما در حدی که بتوانید به شکل حرفه ای به کار آهنگ سازی ادامه دهید کافی است.

می توانید مطالب مفید ذر مورد ملودی آهنگ را مطالعه کنید

تئوری موسیقی

شناخت گام ها

شناخت گام ها و آکورد ها برای ساخت موسیقی حرفه ای بسیار مهم است و برای بدست آوردن دانش لازم برای کاربرد گام ها و آکورد ها برای نوشتن هارمونی و ملودی آهنگ لازم است ابتدا با فاصله ها در موسیقی آشنا شود .

می دانیم که نت های بالاتر صدای زیر تر دارند و نت های پایین تر صدای بم تری دارند .

روی خط حامل هم همین قانون را داریم یعنی هر نتی بالاتر نوشته شود صدای زیر تر و هر فاصله یا interval یعنی فاصله بین دو نت موسیقی یا اختلاف سطح آن دو نت روی خط حامل برای اندازه گیری فاصله بین دو نت باید همه نت های مابین آن دو نت شامل خود دو نت را بشماریم.

مثلا فاصله بین دو نت do-re عدد 2 است .فاصله بین دو نت do-sol  عدد 5 است چون پنج نت مابین این دو نت قرار دارند.

اگر فاصله بین دو نت بیش از یک اکتاو نباشد آن را فاصله ساده می گویند .

اگر فاصله بین دو نت بیش از یک اکتاو باشد آن را فاصله ترکیبی می گویند.بنابراین فاصله های 1و2و3و4و5و6و7و8 فاصله های ساده هستند.

فاصله های بزرگتر از عدد نه را فاصله ترکیبی می نامند. برای تبدیل فاصله ترکیبی به فاصله ساده کافی است عدد فاصله آن را منهای هفت کنیم.

مطلب مفید در مورد نت های بیگانه با آکورد را مطالعه کنید.

تئوری موسیقی

پرده و نیم پرده whole steps- half steps

اگر نت ها را پشت سر هم بنوسیم فاصله بین هر دو نت پی در پی دو است . اما این فاصله ها همیشه برابر نیستند برخی از این فاصله ها معادل یک پرده و برخی دیگر معادل نیم پرده هستند فاصله یک پرده ای را دوم بزرگ و فاصله نیم پردهای را دوم کوچک می نامند.

فاصله های دوم کوچک همیشه بین نت های می-فا و بین نت های سی-دو قرار دارند.

فاصله های دوم بزرگ بین بقیه نت ها قرار دارند. فاصله بین دو کلاویه پشت سر هم در پیانو نیم پرده است.

در شکل زیر این را می بینید:

تئوری موسیقی

تئوری موسیقی

برخی فاصله های دوم دارای دو نیم پرده یا یک پرده هستند و برخی دوم ها یک نیم پرده هستند.

در شکل زیر فاصله بین نت های c تا D یک پرده کامل است ، در حالی که فاصله نت های B تا C فقط نیم پرده است.

تئوری موسیقی

تئوری موسیقی

اگر فاصله های دوم دارای دو نیم پرده یا یک پرده کامل باشند آن را major می نامند.

اگر فاصله های دوم شامل فقط نیم پرده باشند آن را minor می نامند. 

مرکز تخصصی آموزش موسیقی در تهران

مرکز تخصصی آموزش موسیقی در تهران

مرکز تخصصی آموزش موسیقی در تهران

با مدیریت کارشناسان ارشد موسیقی دانشگاه هنر تهران در مرکز تخصصی آموزش موسیقی در تهران.

آموزش کلیه سازهای کلاسیک، سنتی و ایرانی زیر نظر اساتید مجرب 

آموزش سلفژ و آواز در سبک های مختلف

آموزش حرفه ای باله و حرکات موزون همراه با اجرای نمایش موزیکال زیر نظر مربیان متخصص

آموزش دروس تخصصی موسیقی و آماده سازی کنکور مقاطع مختلف در گرایش های مختلف موسیقی

اجرای آزمون های فصلی برای هنرجویان و اعطای مدرک پاین دوره بین المللی

برگزاری کنسرت های بزرگ برای گروه های حرفه ای در سالن های مطرح کشور

برگزاری کلاس های موسیقی افغان سازهای (طبلا، هارمونیوم و …) به صورت آکادمیک برای اولین بار در ایران

آموزش تخصصی کودکان تحت عنوان ( مهد کودک موزیکال ) بر گرفته از متد “ارف” و مبانی نوین روانشناسی کودک

کلاس های نمایش خلاق برای گروه سنی کودک و نوجوان توسط دکترای نمایش عروسکی.

بهترین آموزشگاه موسیقی شرق غرب شمال تهران

مرکز تخصصی آموزش موسیقی در تهران

مرکز تخصصی آموزش موسیقی در تهران

موسیقی ایرانی

آموزشگاه موسیقی – کلاس موسیقی – آموزش موسیقی – آموزش گیتار – آموزش پیانو – آموزش آواز – آموزش خوانندگی – آموزش سلفژ – آموزش صدا سازی – بهترین آموزشگاه موسیقی – آموزش سنتور آموزش تار – آموزش ویولن – استاد خوب – آموزشگاه موسیقی شمال تهران

آموزشگاه موسیقی هیوا – شرق تهران

( پیروزی )

خيابان پيروزى ، سه راه سليمانيه، روبروى پمپ بنزين،

ساختمان پويا ، پلاك 756 ، طبقه چهارم

شماره تماس :
021-33346200
021-33318968

آموزشگاه موسیقی آوای پارسی شمال تهران

( اقدسیه )

سه راه اقدسيه ، خيابان موحد دانش، نبش بوستان ،

روبروى سفارت چين ، پلاك ٦٦ ، واحد 5

شماره تماس :
021-26149868
021-22290155

آموزشگاه موسیقی آوای هیوا غرب تهران

( صادقیه )

فلكه دوم صادقيه ، ابتداى خيابان ستارخان، روبروى مجتمع تجارى گلديس ، جنب بانك صادرات و تجارت ، بالاى عكاسى محمد

شماره تماس :
021-44267030
021-44211713
آموزش درام
آموزشگاه موسیقی
آموزش کیبورد
آموزشگاه موسیقی
آموزش پیانو
آموزشگاه موسیقی
آموزش پرکاشن
آموزشگاه موسیقی
آموزش ویولن سل
آموزشگاه موسیقی
آموزش ویولن
آموزشگاه موسیقی
آموزش گیتار
آموزشگاه موسیقی
ملودی های آهنگ | آموزشگاه موسیقی | verse chorus

ملودی های آهنگ | آموزشگاه موسیقی | verse chorus

ملودی های آهنگ

با سلام در این مقاله به برسی جامع ملودی های آهنگ | آموزشگاه موسیقی verse chorus می پردازیم.

یک اهنگ معمولا سه ملودی کوتاه دارد که دو تای ان بارها تکرار می شوند.

chorus این قسمت هماهنگ با کلمات  است و بدون تغییر یا با اندک تغییری در طول آهنگ بارها تکرار می شود.

معمولا این قسمت در بر گیرنده نام آهنگ و ایده و پیام عمومی آهنگ است.

این همان قسمتی است که شنوندگان از یک آهنگ به یاد می سپارند.

این بخش از آهنگ است که اغلب به ذهن شنونده می چسبد چون با محتوای بخش verse تضاد یا تقابل داشته،

و چندین بار تکرار می شود.

تم اصلی آهنگ در همین بخش قرار می گیرد.

و همچنین نام آهنگ اغلب در همین بخش قرار می گیرد.

chorus

قلب یک آهنگ است و اغلب در یک آهنگ دو یل سه بار تکرار می شود،

و مهمترین و عمومی ترین اطلاعات آهنگ و کلامی را به شنونده می دهد.

به همین دلیل ملودی نوشته شده برای این بخش باید انرژی و تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

ملودی این بخش باید طوری نوشته و تنظیم شود که شنونده از تکرار شدن آن ناراحت و خسته نشود،

بلکه برای شنیدن تکرارهای این بخش شوق و اشتیاق فراوان داشته باشد.

از نظر کلامی محتوای این بخش نسبت به بخش verse  کلی تر و عمومی تر است.

اطلاعات جزئی تر را در بخش های verse  به شنوده ارائه می دهید.

بهتر است کلام نوشته شده برای این بخش سیلابسهای کوتاهتر و آهنگین و موزون داشته باشد.

از نظر موسیقی بخش chorus باید صدای پر تر و پر قدرت تر نسبت به سایر بخش ها داشته باشد.

ملودی این بخش باید تاثیر گذار و به یاد ماندنی نوشته شود.

نت های بیگانه با آکورد – آموزشگاه موسیقی

ملودی های آهنگ | آموزشگاه موسیقی | verse chorus

ملودی های آهنگ | آموزشگاه موسیقی | verse chorus

verse

این قسمت ملودی ثانویه آهنگ است و بندرت در طول آهنگ تغییر می کند.

آنچه واقعا تغییر می کند کلامی است که روی تکرارهای بخش verse تغییر می کنند.

بخش verse  اطلاعات بیشتری از موضوع آهنگ را به شنونده منتقل می کند.

این بخش داستان یا روایت مورد نظر را برای شنونده بیان می کند،

و جزئیات بیشتری از داستان و پیام مورد نظر آهنگساز را به شنونده منتقل می سازد.

ملودی های آهنگ | آموزشگاه موسیقی | verse chorus

ملودی های آهنگ | آموزشگاه موسیقی | verse chorus

این بخش باید داستان یا انتقال پیام را پیش ببرد،

یک آهنگ ممکن است چند بخش verse  داشته باشد که هر کدام از چند خط تشکیل شده باشند.

در این پارت ها سوالاتی مانند کجا و چه کسی و چه زمانی و چگونه چرا را پاسخ می دهیم.

این پاسخ ها ارتباط مستقیم با موضوعی دارند که در پارت  chorus  بیان می کنیم.

اگر چه اطلاعاتی که در پارت های verse ارایه می دهیم متفاوت هستند،

اما اغلب ملودی و ریتم در همه این پارت ها یکسان است.

نوعی تنوع در این پارت ها ایجاد نمایید.

اگر اطلاعات ارایه شده در بخش chorus را یک شعار فرض کنیم،

در بخش verse  باید توضیحات و توصیفات بیشتر و جزئی تر از موضوع اهنگ را به شنونده ارئه دهید.

آموزشگاه موسیقی

مثلا اگر در بخش chorus عبارت “من از دنیا بدم میاد” را نوشته باشید در بخش های  verse باید دلایل،

یا انگیزه های خودتان را برای این احساس خودتان برای این احساس را به شنونده بگویید.

بخش های verse را به عنوان قسمت های پشت سر هم یک سریال در نظر بگیرید.

که در هر قسمت مفاهیم یا اطلاعات جدید تری را به مخاطب می دهید و البته این انتقال پیام در پارت های verse یا یک ملودی تقریبا ثابت انجام می گیرد.

چون در بخش های verse  باید اطلاعات بیشتر و جزئی تری به شنونده بدهید،

به این معنی نیست که طول زمان این بخش ها باید طولانی باشد.

سعی کنید کلام و ملودی هر یک از این بخش ها بیشتر از سی ثانیه نباشد.

اگر فکر می کنید این زمان کم است سعی کنید از ریتم تند تری استفاده نمایید.

مقالات مفید موسیقی

موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

موسیقی چگونه کار می کند؟

صدا از لرزش اشیا در بستر هوا تولید می شود

مقالات مفید موسیقی

این لرزش ها توسط گوش ما دریافت شده و سپس به مغز ارسال می گردند و مغز این لرزش ها را تجزیه و تحلیل و برسی میکند و نوع صدا را تشخیص می دهد،

موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی.

هر صدای از ارتعاش اجسام و لرزش های ناشی از این ارتعاشات در هوا تولید شده و به گوش ما میرسد، این ارتعاشات جریان یافته در بستر هوا را امواج صدا یا

 sound wave می نامند.

هنگامی که در را می بندید هوا جابه جا شده و صدایی را تولید می کند، هنگامی که یک سیم گیتار را حرکت می دهید و رها می کنید باز هم هوا جا به جا شده و صدایی

را تولید می کنید.

ملودی های آهنگ آموزشگاه موسیقی verse chorus

موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

همه چیز موسیقی از صدا درست شده است اما برعکس آن درست نیست یعنی هر صدایی موسیقی نیست.
یک تفاوت بزرگ بین موسیقی و بقیه صداها وجود دارد، اما چه چیزی تفاوت بین صداها را ایجاد می کند؟
برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است شکل امواج صوتی تولید شده توسط اشیا را برسی کنیم.
امواج صوتی ناشی از بستن درب همانگونه که در شکل می بینیم نامنظم وبدون آهنگ خاصی است.
موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

اما امواج ناشی از سیم گیتار منظم بوده و شدت امواج با یک نظم مشخص به تدریج کاهش یافته است، در واقع امواج صوتی گیتار مجموعه ای از چرخه های منظم است که به تدریج از شدتشان کاسته می شود.
موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

موسیقی با بقیه صداهایی که می شنویم تفاوت دارد

این تفاوت به دلیل مشخصات خاص صدای موسیقی است، هنگامی که به یک موسیقی گوش می دهید در واقع مشخصات و خصوصیات خاص آن را گوش می دهید، موسیقی ممکن است آرام یا بلند
باشد ممکن است ترکیبی از ساز های مختلف داشته باشد.
اما در هر حال صدای موسیقی یک الگوی ریتمیک مشخص دارد، مجموعه این مشخصات  هستند که یک صدای موسیقی را تولید می کنند.
همین نظم موجود در امواج صوتی تفاوت اصلی صدای موسیقی  با صدا های غیر موسیقی است.
صدا های موسیقی به شدت منظم هستند، می توان فرکانس و همچنین زیر و بمی آن ها را تشخیص دهید.
اما صدا های غیر موسیقی ترکیبی از فرکانس های بسیار متفاوت دارند.
گوش شما این صدا ها را می شنود اما بی نظمی آن را نیز تشخیص می دهد.
البته صدا های در موسیقی داریم که منظم هستند اما فرکانس آن ها آنقدر کم است که گوش انسان آن ها را به خوبی تشخیص نمی دهد.
موسیقی ایرانی
موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی
نت های بیگانه با آکورد - آموزشگاه موسیقی

نت های بیگانه با آکورد – آموزشگاه موسیقی

نت های بیگانه با آکورد – آموزشگاه موسیقی

نت های بیگانه با آکورد در موسیقی اهمیت بسزایی دارند ولی در برنامه های درسی توجه اندکی به آن ها می شود، شاید در نهایت برای هر یک از این نت ها همراه با یک مثالی یک خط توضیح داده شود نت های بیگانه با آکورد – آموزشگاه موسیقی.

موسیقی چگونه کار میکند؟ آموزشگاه موسیقی

مقالات مفید موسیقی

با توجه به استفاده نبوغ آمیز و گسترده استادان از نت های بیگانه با آکورد و نتهای زینت، نخست اشاره مختصری به آن ها می شود، بدونآنکه به (خطاها)و(اجازه ها) پرداخته شود.

دانشجویان و هنرجویان می توانند برای مطالعه مفصل شیوه های به کارگیری نت های زینت به رساله هارمونی تئودور دوبوا مراجعه کنند.

هیچ کتاب دیگری به این گستردگی این نت ها را برسی نکرده و درباره آن ها تمرین نداده است، و نیز درباره (اجازه ها) می توان به کتاب تاریخ تحول هارمونی نوشته شارل کوکلن مراجعه کرد.

نوازندگی گیتار نکات مهم

نت تاخیر

نت تاخییر نتی است که روی ضرب قوی یا قسمت قوی ضرب قرار می گیرد و زمانی که آکورد تغییر می کند در جای خود باقی می ماند و بعد با حرکت پیوسته به پایین یا بالا ( در حرکت بالا رونده فاصله باید نیم پرده باشد )حل می شود.

نت های بیگانه با آکورد - آموزشگاه موسیقی

نت های بیگانه با آکورد – آموزشگاه موسیقی

این قواعد برای نت تاخیر باید رعایت شوند:

1- تهیه نت تاخیر نباید کوتاه تر از خود تاخی باشد.

2- تاخیر روی ضرب قوی یا قسمت قوی ضرب باشد.

3- تاخیر با یکی از نت های آکورد باید فاصله نامطبوع بسازد.

4- حل تاخیر نباید از قل شنیده شود.

آموزشگاه موسیقی هیوا – شرق تهران

( پیروزی )

خيابان پيروزى ، سه راه سليمانيه، روبروى پمپ بنزين،

ساختمان پويا ، پلاك 756 ، طبقه چهارم

شماره تماس :
021-33346200
021-33318968

آموزشگاه موسیقی آوای پارسی شمال تهران

( اقدسیه )

سه راه اقدسيه ، خيابان موحد دانش، نبش بوستان ،

روبروى سفارت چين ، پلاك ٦٦ ، واحد 5

شماره تماس :
021-26149868
021-22290155

آموزشگاه موسیقی آوای هیوا غرب تهران

( صادقیه )

فلكه دوم صادقيه ، ابتداى خيابان ستارخان، روبروى مجتمع تجارى گلديس ، جنب بانك صادرات و تجارت ، بالاى عكاسى محمد

شماره تماس :
021-44267030
021-44211713
آموزشگاه موسیقی

انواع گیتار | آموزشگاه موسیقی

سلام خدمت همراهان و هنرجوان آموزشگاه موسیقی در این مطلب به برسی انواع گیتار ، گیتار کلاسیک ، گیتار الکترونیک ، گیتار آگوستیک ، گیتار فلامینگو ،برند ها میپردازیمگیتار یکی از آلات موسیقی خوش صدا هست که بیشترین خواننده ها از آن استفاده میکنند ،اما بازار برند گیتار بسیار متنوع است . با آشنای و آموزش گیتار به این دنیای شگفت انگیز ورود کنید

۱. گیبسون (Gibson)

  هر چند این برند ساز در دسته گران‌قیمت‌هاست، اما درنظر داشته باشید که بدون‌شک بهترین مدل گیتار در دنیاست. کیفیت چوب به‌کاررفته دراین نوع ساز از بالاترین سطح استاندارد برخوردار هست به طوری که صدایی غنی‌ و دلنشین ایجاد می کند. کمپانی گیبسون بزرگترین شرکت تولیدکننده گیتار تا به امروز است. ۲. فِندر (fender) همانند گیبسون، برند ساز فندر نیز با بهره‌گیری از شهرت، یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده گیتار تمام دوران‌ها بوده است. بسیاری از اسطوره‌‌های نوازنده گیتار مثل «دیوید گیلمور» از گیتارهای این شرکت استفاده می‌ کنند. تاکنون این شرکت گیتارهای با کیفیتی را برای نوازندگان معاصر ارائه داده است. فندر به‌علت استفاده از چوب‌های وارداتی، صدایی بسیارعالی ساخت می کند. به‌نظر می‌رسد این شرکت از میراث شرکت گیبسون پیش‌افتاده است. بدون تردید این مدل در میان دوستداران موسیقی اکثر ترجیح داده شده است که شاید علت آن قیمت منطقی‌تر این شرکت نسبت به تولیدات گیبسون باشد. انواع گیتار
انواع گیتار

انواع گیتار

انواع گیتار

۳. آیبنز (Ibanez)

  آیبنز اکثر به‌عنوان مدلی برای جوانان شناخته شده است. این شرکت سازهایی باکیفیت و درعین‌حال مقرون به‌صرفه ساخت میکند که تقریباً یک‌چهارم قیمت سازهای گیبسون است. هرچند کارایی گیتارهای تولیدشده توسط این شرکت به خوبی سازهای گیبسون نیست، اما کارشناسان و کاربران به‌طور یکسان از آن تحسین و استقبال کرده‌اند. این کمپانی گیتارهایش را با کمک فناوری منحصربه خود در راه تحول به سمت جلو می‌ برد، بنابراین میتوان گفت که این ساز مدلی برای نسل آینده است.  
آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی

۴. اپیفون (Epiphone)

به‌نظر می‌رسدسازهای طراحی توسط این شرکت، شباهت قابل توجهی با مدل‌های شرکت گیبسون، به ویژه در مدل Les Paul دارد. اما ویژگی‌های متفاوت بسیاری نیز این شباهت را زیر سوال میبرند. این برند ساز برای نواختن آهنگ‌های دهه ۶۰ طراحی شده و کاملاً مناسب است. این مدل اپیفون در نسخه محدود برای فروش ارائه شده است. داشتن این نوع ساز برای علاقه‌مندان به موسیقی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.  
گیتار

گیتار

آموزشگاه موسیقی

 

۵. جکسون (Jackson)

این برند ساز پیشرفته‌ترین مدل موجود در بازار است. ظاهر خشن این گیتارها، مکانی جدا و یا ردیف اول سازه‌های زهی فروشگاه را می‌طلبد. هرچند این خشونت ظاهری جکسون با ظرافت به‌کار رفته در جزئیاتش، تعادلی را برای اطمینان مشتری برقرار کرده است. نتایج نظرسنجی‌های موجود (که نمیتوانند ۱۰۰% صحیح باشند) این برند را جزو محبوب‌ترین‌ها نشان می‌ دهد.  
آموزش گیتار

آموزش گیتار

۶. ای‌اس‌پی (ESP)

این ساز برای آینده طراحی شده است؛ آینده‌ای که شاید همین فردا باشد. همراهی دو عامل قدرت و سرعت در این محصولات، ویژگی منحصر به‌فردی به ‌این شرکت داده است. جدا از نوع کالا، ای‌اس‌پی به علت ارائه کیفیت بی‌نظیرش در ارائه خدمات مشتری نیز رتبه بالایی را از آن خود کرده و شاید بتوان گران بودن ساز‌هایش را مدیون خدماتش است.  
گیتار-الکترونیک-

گیتار الکترونیک

۷. یاماها (Yamaha)

این برند ساز که برای ساخت محصولات کیبورد Casio نیز شهرت داشت، این‌بار بال‌های خود بر فراز صنعت گیتار گشوده است و جایی برای نام تجاری خود در بازار باز کرده است. یاماها از آن دسته مدل‌هایی است که نیازی به معرفی ندارد. تولیدات این شرکت باعث نقش بستن لبخند بر صورت دوستداران این ساز در نسل‌های قبل شده است. قیمت‌ مناسب و مقرون به‌صرفه سازهای یاماها، دلیل خوبی برمحبوبیت این نوع ساز شده است. صدای بلند و واضح این گیتارها از ویژگی‌های دیگرشان است.  
گیتار فلامینگو آموزش

گیتار فلامینگو آموزش

آموزشگاه گیتار

 

۸. بی‌سی ریچ (BC Rich)

  شاید بتوان گفت که سفارشی کردن سازها برای گروه‌های موسیقی متال و کمتر راک، از ویژگی‌های این شرکت خوب است. از آن‌جا که بی‌سی ریچ هم شرکت بزرگی است، در نظر نداشتن کیفیت بی‌نظیر و خدمات، بدترین گل به خودی تاریخ چندین ساله آن‌ها خواهد بود. خوش‌دست بودن، این برند را به سازهایی «خاص» هرچند «گران‌قیمت» تبدیل کرده است.  
گیتار راک متال

گیتار راک متال

 

۹. پائول رد اسمیت (Paul Reed Smith)

  این ساز که به اختصار PRS خوانده می‌ شود با وجود عمر نه‌ زیاد زیاد خود تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گیتارهای موجود در ایالات متحده و سپس اروپا شده است. نه‌تنها قیمت و کیفیت کالا بلکه صدای طبیعی این ساز عامل محبوییت آن شده است. کارلوس سانتانا از هنرمندانی است که اغلب از این برند برای اجراهایش استفاده می‌کند.  
آموزش گیتار

آموزش گیتار

۱۰. موریست کالیفرنیا (Mosrite of California)

  به اسم ساز نگاه نکنید، محبوبیتش بی‌دلیل نیست. این شرکت که در اواخر دهه ۵۰ میلادی کارخود را آغاز کرد، با وجود ورشستگی، «سِمی موس‌ِله» رئیس شرکت ناامید نشد و تا زمان مرگ خود به ساخت ساز در سال ۱۹۹۲ ادامه داد. هنرمندان بزرگی مثل جیمی هندریکس، کرت کوبین و الویس پرسلی از نوازندگان این برند بودند. دلایل اصلی شهرت این نام در گیتارها، استفاده سیم‌های نرم، اکشن پایین، بدنه و گردن لاغر و خوش‌دست بود.
نوازندگی ، نوازندگی گیتارپاپ ، گیتار کلاسیک ، گیتار آگوستیک ، گیتارالکترونیک ،آموزش موسیقی به کودکان ، آموزش موسیقی سنتی ، آموزش موسیقی کودکان ، آموزش موسیقی الکترونیک ف آموزش موسیقی ضرب ، آموزش موسیقی پاپ ، آموزش موسیقی چارکاه ، آموزش موسیقی گیتار، آموزش موسیقی بلز ،آموزش گیتار ، کلاسیک مبتدی ، آموزش گیتار از پایه ، آموزش نت خوانی گیتار، آموزش گیتار از صفر ،آموزش تئوری موسیقی ، گیتار الکترونیکی ، گیتار الکترونیک قیمت ، گیتار الکترونیک آهنگ ، گیتار الکترونیک چیست ف گیتار الکترونیک یاماها ، آموزشگاه موسیقی شرق تهران, آموزشگاه موسیقی محدوده شرق تهران, آموزشگاه موسیقی محدوده غرب, آموزشگاه موسیقی محدوده شمال تهران, آموزشگاه موسیقی علی زند وکیلی, بهترین آموزشگاه پیانو, بهترین آموزشگاه موسیقی, بهترین آموزشگاه موسیقی تهران, بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران, بهترین آموزشگاه موسیقی ساز, بهترین آموزشگاه موسیقی ساز پیانو, پیانو ، انواع گیتار
آموزش-گیتار

نوازندگی گیتار نکات مهم

نوازندگی گیتار نکات مهم

حتما شما نیز به عنوان هنرجوی گیتار دوست دارید هرچه زیباتر گیتار بنوازید و خود را در سطح نوازندگی حرفه ای بالا ببرید.

در این مقاله به شما نکاتی را خواهیم آموخت که با آن ها میتوانید نوازندگی خود را تقویت کنید .
این مطالب شاید سطحی یا بدیهی به نظر برسند اما از اهمیت به سزایی برخوردارند.

۱)ریتم:

مهمترین عامل در زیبا نواختن شما ریتم قطعه شما است.
اگر قطعه ای که مینوازید از لحاظ تکنیک،موزیکالیته ،اینتوناسیون،بیان و غیره در حد مطلوبی باشد ،اما فاقد ریتم منظم و صحیح(ریتمی متناسب با توکه ای که مینوازید) باشد، تقریبا شما شنونده ای برای سازتان نخواهید داشت.
ولی اگر ریتم در قطعه شما صحیح باشد ،حتی اگر بقیه تکنیک هایتان در حد مطلوبی نباشد شما دارای مخاطب هستید.

۲)موزیکالیته:

در عمل به معنای داشتن حس مطلوب و آهنگین در قطعه شما است.
کردن هر چه بیشتر شما به موسیقی های گیتار عامل بسیار مهمی در جهت بالا بردن موزیکالیته در نواختنتان است.

آموزشگاه موسیقی

۳) بیان صحیح:

یکی از عوامل دیگر بیان صحیح(تمیز نواختن) شما است.
به این معنی که جمله های موسیقیتان را کامل بیان کنید.تکنیک هایتان را با شفافیت تمام بنوازید.نباید جمله های موسیقیتان خورده شده و ناقص باشند.
ارزش زمانی نت ها بایستی بر درستی و با تمامیت رعایت شود. کامل رساندن موضوع در قطعه تان تضمین کننده بیان صحیح شماست.

۴) تکنیک:

تکنیک هر نوازنده انحصاری و منحصر به فرد برای خود اوست.
اما بدیهی است که هرچه تکنیک در سطح بالاتری باشد، نواختن برای نوازنده راحت تر و مطمئن تر است.
تمامی نوازندگان خوب دنیا حتی آنها که از لحاظ هنری بسیار نادر هستند نیز به تمرین های روزانه تکنیکی میپردازند.
پس در هر سطحی که باشید بایستی تمارین روزانه تکنیکی داشته باشید.

۵) دینامیک(قدرت نواختن)

پر قدرت نواختن، یک خصیصه خوب برای یک نوازنده گیتار است.
اما به شرطی که این خصیصه باعث ماشینی شدن نواختنش نشود.
موسیقی شما نباید در یک خط نواخته شود.
موسیقی شما بایستی دارای فرازو نشیب باشد،ممکن است در بعضی قسمت ها به صدایی بسیار قوی نیاز باشد و در بعضی قسمت ها در حدی از قدرت باشد که شنونده به سختی بتواند صدای گیتار شما را بشنود.

۶) انتخاب رپورتوار مناسب:

رپورتوار شما باید متشکل از قطعاتی باشد که شما آنها را خوب مینوازید.
برای زیبا نواختن حتما احتیاجی به قطعات مشکل و سخت نیست. قطعه ای برای شما مناسب است که بتوانید آن را راحت اجرا نمایید.

نوازندگی گیتار نکات مهم


آموزش-گیتار

بهترین-نوازندگان-گیتار

نوازندگی گیتار

نوازندگی گیتار

حتما شما نیز به عنوان هنرجوی گیتار دوست دارید هرچه زیباتر گیتار بنوازید و خود را در سطح نوازندگان حرفه ای بالا ببرید.
در این مقاله به شما نکاتی را خواهیم آموخت که با آن ها میتوانید نوازندگی خود را تقویت کنید .
این مطالب شاید سطحی یا بدیهی به نظر برسند اما از اهمیت به سزایی برخوردارند.

۱)ریتم:

مهمترین عامل در زیبا نواختن شما ریتم قطعه شما است.
اگر قطعه ای که مینوازید از لحاظ تکنیک،موزیکالیته ،اینتوناسیون،بیان و غیره در حد مطلوبی باشد ،اما فاقد ریتم منظم و صحیح(ریتمی متناسب با توکه ای که مینوازید) باشد، تقریبا شما شنونده ای برای سازتان نخواهید داشت.
ولی اگر ریتم در قطعه شما صحیح باشد ،حتی اگر بقیه تکنیک هایتان در حد مطلوبی نباشد شما دارای مخاطب هستید.

۲)موزیکالیته:

در عمل به معنای داشتن حس مطلوب و آهنگین در قطعه شما است.
کردن هر چه بیشتر شما به موسیقی های گیتار عامل بسیار مهمی در جهت بالا بردن موزیکالیته در نواختنتان است.

نوازندگی گیتار

آموزشگاه موسیقی

۳) بیان صحیح:

یکی از عوامل دیگر بیان صحیح(تمیز نواختن) شما است.
به این معنی که جمله های موسیقیتان را کامل بیان کنید.تکنیک هایتان را با شفافیت تمام بنوازید.نباید جمله های موسیقیتان خورده شده و ناقص باشند.
ارزش زمانی نت ها بایستی بر درستی و با تمامیت رعایت شود. کامل رساندن موضوع در قطعه تان تضمین کننده بیان صحیح شماست.

۴) تکنیک:

تکنیک هر نوازنده انحصاری و منحصر به فرد برای خود اوست.
اما بدیهی است که هرچه تکنیک در سطح بالاتری باشد، نواختن برای نوازنده راحت تر و مطمئن تر است.
تمامی نوازندگان خوب دنیا حتی آنها که از لحاظ هنری بسیار نادر هستند نیز به تمرین های روزانه تکنیکی میپردازند.
پس در هر سطحی که باشید بایستی تمارین روزانه تکنیکی داشته باشید.

۵) دینامیک(قدرت نواختن)

پر قدرت نواختن، یک خصیصه خوب برای یک نوازنده گیتار است.
اما به شرطی که این خصیصه باعث ماشینی شدن نواختنش نشود.
موسیقی شما نباید در یک خط نواخته شود.
موسیقی شما بایستی دارای فرازو نشیب باشد،ممکن است در بعضی قسمت ها به صدایی بسیار قوی نیاز باشد و در بعضی قسمت ها در حدی از قدرت باشد که شنونده به سختی بتواند صدای گیتار شما را بشنود.

۶) انتخاب رپورتوار مناسب:

رپورتوار شما باید متشکل از قطعاتی باشد که شما آنها را خوب مینوازید.
برای زیبا نواختن حتما احتیاجی به قطعات مشکل و سخت نیست. قطعه ای برای شما مناسب است که بتوانید آن را راحت اجرا نمایید.


آموزشگاه موسیقی

نوازندگی گیتار،استاد گیتار، بهترین استاد گیتار، استاد گیتار شرق تهران، استاد گیتار شمال تهران،استاد گیتار غرب تهران،آموزشگاه موسیقی، بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

آموزشگاه موسیقی

روشهایی برای گیتار زدن افراد چپ دست

معرفی بهترین آموزشگاه های موسیقی در تهران

کلاس آموزشی و دوره های آموزش گیتار

چپ دست ها علی رقم اینکه یازده درصد مردم جهان را تشکیل میدهند اما هنوز در بسیاری از موارد با مشکل مواجه هستند.
یکی از این موارد گیتار زدن است.
هنرجویان چپ دستی که در آموزشگاه موسیقی گیتار شرکت میکنند اغلب با این مواجه هستند که گیتارها به طور کلی برای افراد راست دست ساخته شده اند.

هنگام گیتار زدن نوازنده فقط از یک دست استفاده نمی کند بلکه هر دو دست نقش متفاوتی دارند.
هنرجو با یک دست آکورد ها یا نت ها را روی فرت ها می گیرد و با دست دیگر با پیک یا انگشت به سیم ها ضربه می زند.

اساتید آموزشگاه موسیقی اغلب به افراد راست دست می گویند که باید تمرین کنند با دست چپ خود ساز را نگه دارند و بین دست های خود هماهنگی ایجاد کنند.
چپ دست ها همیشه در دنیایی از راست دست ها زندگی کرده اند و در موارد زیادی آموخته اند که چگونه با تلاش کارهایشان رابا دست راست انجام دهند .

ذهن افراد چپ دست به طور طبیعی تمایل دارد گیتار را در دست راست خود نگه دارد و با دست چپ به آن ضربه بزند.
مشکلی که در نوازندگی چپ دست ها وجود این است که با در دست گرفتن گیتار معمولی در دست چپ، سیم ها جا به جا می شوند
و سیم های باس در پایین قرار می گیرند.
بنابراین افراد مجبور هستند آکورد ها را به شکل بالا به پایین یاد بگیرند.

روش های توصیه شده در آموزشگاه موسیقی

-تلاش کنید که مثل راست دست ها با دست راست گیتار یاد بگیرید.

– با جابه جا کردن سیم ها گیتار را با دست چپشان بزنید.

– تهیه گیتارمخصوص چپ دست ها​​​​​​ که البته متاسفانه این نوع سازها بسیار کمیاب و نسبت به نوع معمولی گران تر هستند.

گیتار زدن چپ دست ها با دست مخالف برای آنها ناراحت کننده و آزاردهنده است.
اگر شما تشخیص نمی دهید که شما یک نوازنده راست دست هستید یا نه ، درلحظه یک ساز فرضی را در ذهنتان تصور کنید.
اگر شما آن را در دست راست خود تصور کردید شما یک گیتاریست چپ دست هستید.

بسیاری از افراد توصیه می کنند که افراد چپ دست، با دست راست تمرین کنند در صورتی که این اصلا منطقی و عادلانه نیست چون ذهن افراد چپ دست جور دیگری است.

پل مک کارتنی تلاش کرد که با دست راست یاد بگیرد اما نا امید شد و در نهایت به یکی از معروف ترین گیتاریست های چپ دست تبدیل شد.
گیتاریست های چپ دست معروف دیگری نیز وجود دارند مثل آلبرت کینگ، جیمی هندریکس و …

یک حقیقت جالب این است که کورت کوبین گیتار را با دست چپ میزد اما او واقعا یک چپ دست نبود.
او برای طرفدارانش با دست راست امضا می کرد اما اینکه چرا گیتار را با دست چپ میزد نامشخص است.

به دلیل اینکه بسیاری از سازهای بازار مخصوص راست دست ها هستند، بسیاری از هنرجوبان چپ دست تلاش می کنند که مثل افراد معمولی یاد بگیرند.
گیتار زدن چپ دست ها با دست مخالف ممکن است روند یادگیری آنها را کند کند و آنها حتی در صورت یادگیری کامل احساس راحتی نداشته یاشند.
علی رغم اینکه این موضوع اصلا طبیعی و قابل درک نیست، اما بیشترین تصمیم گرفته شده توسط نوازندگان چپ دست همین است!

البته فرقی نمیکند شما راست دست باشید یا چپ دست به هرحال برای شروع آموزش باید پیش شرط های لازم برای شروع آموزش نواختن گیتار را بدانید.

روشهایی برای گیتار زدن افراد چپ دست
آموزشگاه گیتار آموزش گیتار بیس و الکترونیک حرفه ای
آموزشگاه موسیقی