آموزشگاه موسیقی غرب تهران – آموزشگاه موسیقی شمال تهران
کلاس موسیقی
اساتید اساتید این آموزشگاه و همینطور کادر مدیریت آن همگی از دانش آموختگان رشته موسیقی در سطح دانشگاهی و عمدتا از اساتید دانشگاه های موسیقی هستند.
روش های آموزشی شیوه های آموزشی اساتید این آموزشگاه کاملا به روز بوده و بسیاری از مواد درسی انتخاب شده،
با مواد درسی دانشگاهی این رشته هماهنگی کامل دارد.
. فعالیت های اجرایی این علاوه بر فعالیت در بعد آموزشی، در برگزاری کنسرت نیز فعال بوده و در هر فصل چندین کنسرت آموزشی – پژوهشی در سالن این آموزشگاه اجرا می شود. علاوه بر کنسرت های داخل آموزشگاه، هر ساله گروه های منتخب در پایان سال در خارج از آموزشگاه در فرهنگسرا ها به اجرای برنامه می پردازند.
بعلاوه، گروه کر این آموزشگاه بعنوان یکی از گروه های مطرح در ایران، سالانه چندین کنسرت حرفه ای در شناخته شده ترین سالن های کنسرت ایران (مانند تالار وحدت، سالن رودکی و فرهنگسرای بهمن) برگزار نموده و در جشنواره های موسیقی فجر شرکت داشته است.
فضای آموزشی با گسترش فضای آموزشی در سال ۱۳۸۸، این آموزشگاه دارای ۱۲ کلاس آموزشی در دو ساختمان دو طبقه برای برگزاری کلاس های خصوصی، گروهی، تمرینات و اجراهای پژوهشی است که همگی به منظور فعالیت های موسیقی طراحی و آکوستیک شده اند.
بهترین آموزشگاه موسیقی با برتین اساتید آواز و ساز های سنتی ، کلاسیک و پاپ
ثبت نام و دوره های آموزشی موسیقی و برگزاری کلاس های هنر
با منتخبى از برترين اساتيد و هنرمندان موسيقى كشور هم
در زمينه آواز ايرانى، پاپ و كلاسيك ، صداسازى و سلفژ
و هم در زمينه تدريس تمامى سازهاى ايرانى و جهانى كه شامل پيانو( كلاسيك ، پاپ و ايرانى )، گيتار
( كلاسيك، پاپ،الكتريك، آكوستيك و فلامنكو )، ويولن، كمانچه ،
تار و سه تار، عود، نى، دف ، تنبك، تمپو ( داربوكا ) ، كاخن ،
سنتور ، تنبور ، كليه سازهاى بادى شامل :
ساكسيفون، كلارينت، فلوت ريكوردر و فلوت كليد دار، هارمونيكا ( سازدهنى )،دودوك، كيبورد، ارف ( موسيقى كودك )
از سنين سه سال به بالا فعاليت رسمى دارد.
لازم به ذكر است اين آموزشگاه در دو دوره جشنواره موسيقى
شمسه با دريافت لوح تقدير و تنديس بعنوان آموزشگاه برگزيده
در جشنواره معرفى گرديده
آموزشگاه موسيقى غرب تهران
آموزشگاه موسيقى آواى هيوا با مجوز رسمى از وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامى از ارديبهشت ماه سال ١٣٨٦ در غرب تهران به آدرس : فلكه دوم صادقيه، روبروى برج گلديس، جنب بانك صادرات و تجارت، بالاى عكاسى محمد، پلاك ٣، طبقه سوم با منتخبى از برترين اساتيد و هنرمندان موسيقى كشور هم در زمينه آواز ايرانى، پاپ و كلاسيك ، صداسازى و سلفژ و هم در زمينه تدريس تمامى سازهاى ايرانى و جهانى كه شامل پيانو( كلاسيك ، پاپ و ايرانى )، گيتار( كلاسيك، پاپ،الكتريك، آكوستيك و فلامنكو )، ويولن، كمانچه ، تار و سه تار، عود، نى، دف ، تنبك، تمپو ( داربوكا ) ، كاخن ، سنتور ، تنبور ، كليه سازهاى بادى شامل : ساكسيفون، كلارينت، فلوت ريكوردر و فلوت كليد دار، هارمونيكا ( سازدهنى )،دودوك، كيبورد، ارف ( موسيقى كودك ) از سنين سه سال به بالا فعاليت رسمى دارد.
لازم به ذكر است اين آموزشگاه در دو دوره جشنواره موسيقى شمسه با دريافت لوح تقدير و تنديس بعنوان آموزشگاه برگزيده در جشنواره معرفى گرديده
بهترین آموزشگاه موسیقی با برتین اساتید آواز و ساز های سنتی ، کلاسیک و پاپ كلاس موسيقى
ثبت نام و دوره های آموزشی موسیقی و برگزاری کلاس های هنر كلاس موسيقى
با منتخبى از برترين اساتيد و هنرمندان موسيقى كشور هم
در زمينه آواز ايرانى، پاپ و كلاسيك ، صداسازى و سلفژ
و هم در زمينه تدريس تمامى سازهاى ايرانى و جهانى كه شامل پيانو( كلاسيك ، پاپ و ايرانى )، گيتار
( كلاسيك، پاپ،الكتريك، آكوستيك و فلامنكو )، ويولن، كمانچه ،
تار و سه تار، عود، نى، دف ، تنبك، تمپو ( داربوكا ) ، كاخن ،
سنتور ، تنبور ، كليه سازهاى بادى شامل :
ساكسيفون، كلارينت، فلوت ريكوردر و فلوت كليد دار، هارمونيكا ( سازدهنى )،دودوك، كيبورد، ارف ( موسيقى كودك )
از سنين سه سال به بالا فعاليت رسمى دارد.
لازم به ذكر است اين آموزشگاه در دو دوره جشنواره موسيقى
شمسه با دريافت لوح تقدير و تنديس بعنوان آموزشگاه برگزيده
در جشنواره معرفى گرديده
آموزشگاه موسيقى آوای هیوا با مجوز رسمى از
وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامى
در غرب تهران فعالیت دارد
آموزشگاه موسيقى غرب تهران صادقیه
آموزشگاه موسيقى ناردونه با مجوز رسمى از
وازرت فرهنگ و ارشاد اسلامى
در شمال تهران فعالیت دارد
آموزشگاه موسيقى شمال تهران سه راه اقدسیه
آموزش موسیقی برای کودکان و بزرگسالان كلاس موسيقى
آموزش موسیقی کودک
آموزش موسیقی کودک
بهترین روش های آموزش موسیقی کودک در جهان
روش های متنوعی در تدریس موسیقی وجود دارد که توسط اساتید مختلف استفاده می شوند.
بعضی از بهترین شیوه های آموزش موسیقی کودکان ، ایجاد کنجکاوی ذاتی کودک هستند و به کودکان آموزش داده می شود تا به بهترین نحو یاد بگیرند، همانگونه که کودک زبان مادری خود را یاد می گیرد.
این روش ها برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند، و موفقیت این روش ها تا حد زیادی ثابت شده است.
یکی از مواردی که در همه این روش ها مشترک است این است که آنها به کودکان آموزش می دهند تا فقط شنونده نباشند بلکه کودکان را تشویق می کنند تا مشارکت فعال در موسیقی داشته باشند و خلاقیت خود را در موسیقی و نوازندگی بروز دهند.
این روش ها توسط معلمان موسیقی در سراسر مدارس جهان استفاده می شود.
در اینجا چهار مورد از متد های رایج آموزش موسیقی کودک معرفی می شود.
متد آموزشی ارف
متد ارف یکی از روش های محبوب و کاربردی آموزش موسیقی کودک است که ذهن و بدن کودک را از طریق ترکیبی از آواز، رقص، بازیگری با استفاده از آلات موسیقی ساده و مخصوص این روش درگیر موسیقی می شود.
این روش توسط کارل ارف (Carl Orff)، آهنگساز آلمانی و مدرس موسیقی، در بین سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ ایجاد شده است وایده آن بر پایه باور کارل ارف به اهمیت ریتم و حرکت در موسیقی شکل گرفت.
ابزار های موسیقی که در این روش استفاده می شوند شامل ساز های سیلوفون(xylophones) متالوفون(metallophone) بلز، سنج، طبل، دایره و غیره است.
این روش به کودکان کمک میکند تا موسیقی را در سطح فهم و درک خود یاد بگیرند.
این کار با تاکید بر ادغام موسیقی با سایر هنرها ازجمله داستان ، شعر ، رقص و بازیگری می باشد.
به این صورت که معلم داستان یا شعر را در کلاس می خواند و دانش آموزان با استفاده از ابزارهای موسیقی بیان شده اند ، جلوه های صوتی را با نواختن اضافه می کنند.
سپس معلم با استفاده از ساز با بچه ها همراهی می کند.
روش ارف موسیقی را در چهار مرحله تقلید ، اکتشاف ، بداهه پردازی و آهنگ سازی آموزش می دهد.
متد آموزشی کودالی ( kodaly )
این روش توسط زولتان کودالی ( Zoltan Kodaly ) آهنگساز و مدرس موسیقی مجارستانی ابداع شده است.
فلسفه روش Kodaly این است که یادگیری موسیقی زمانی که از سنین پایین تر آغاز شود ، موثرتر است
و هر فرد توانایی یادگیری موسیقی را از طریق استفاده از موسیقی محلی و آهنگ های با ارزش هنری بالا را دارد.
در روش کودالی آواز به عنوان پایه ایی برای موسیقی کودک می باشد.
یکی از خلاقیت های این روش استفاده از علائم دست و انگشتان برای یادگیری نت های موسیقی است ، به این صورت که هر شکل خاص از دست و انگشت نماد یک نت موسیقی است که برای یادگیری نت به بچه ها در سنین پاین بسیار ساده وقابل فهم است.
این علائم دست با سلفژ و خواندن نت با دهان ترکیب می شود که سبب یادگیری صحیح خواندن در گام موسیقی می شود.
و همچنین از یک سیستم صداهای ریتمیک برای یادگیری ریتم و سرعت استفاده می شود.
از طریق این درس های ترکیبی کودکان به طور طبیعی به خواندن و تشخیص نت با شنیدن صدا مسلط خواهند شد.
روش آموزش کودک سوزوکی
روش سوزوکی توسط دکتر دانیل شینیچی سوزوکی ، یک ویولنیست مشهور ژاپنی ابداع شده است. او برای دادگاه امپریال ژاپن ساز میزد و یک گروه چهار نفره را با خواهر و برادرانش تشکیل داد.
دکتر سوزوکی روش خود را برای اموزش ویولون به کودکان در یک مدرسه موسیقی در ژاپن و در سال ۱۹۶۴ اغاز کرد و این روش را به آمریکا معرفی نمود.
سوزوکی روش آموزشی خود را بر اساس توانایی ذاتی کودک برای یادگیری زبان مادری پایه ریزی کرده است.
او اصول اساسی درک زبان مادری را در یادگیری موسیقی به کار برد و روش خود را رویکرد زبان مادری نامید.
از طریق گوش دادن ، تکرار ، حفظ کردن ، ساختن واژگان و…
که بدین صورت موسیقی بخشی از وجود کودک می شود.
در مدرسه موسیقی ، کودکان شروع به یاد گرفتن درس های ویولن در سن ۲ یا ۳ سالگی می کنند.
دانش آموزان سوزوکی ابتدا آهنگ های بزرگ کلاسیک و قطعات موسیقی را به صورت منظم گوش میدهند که در نهایت آن ها را یاد خواهند گرفت.
در حالی که دانش آموزان در مدرسه هستند موسیقی به صورت مداوم پخش می شود تا آنها را در موسیقی غوطه ور سازند.
این کار باعث می شود کودکان به مرور زمان گوش موسیقیایی خود را قوی کنند و همچنین تغییر گام ، زمان بندی و سرعت را در موسیقی تشخیص دهند.
دانش آموزان با مشاهدۀ یاد می گیرند و به صورت گروهی آموزش می بینند و تعامل اجتماعی و همکاری در میان دانش آموزان تقویت می شود.
روش سوزوکی بر اهمیت نفوذ و دخالت والدین در آموزش موسیقی کودکان تاکید دارد.
والدین تشویق می شوند تا با معلمان همکاری کنند تا به یک هدف مشترک برسند.
والدین می توانند در کلاس شرکت کنند و به عنوان معلم در خانه عمل کنند.
متد آموزشی دالکروز
روش دالکروز ، که به عنوان روش حرکات موزون نیز شناخته می شود ، روشی دیگری است که اساتید برای تدریس مفاهیم موسیقی استفاده می کنند.
امیل جاش دال کروز ، آهنگساز و مدرس موسیقی سوئیسی ، این روش را برای آموزش ریتم ، ساختار و بیان موسیقی از طریق ترکیب موسیقی و حرکات جنبشی بدن توسعه داد.
این روش با تمرین های شنیداری و سلفژ آغاز می شود تا گوش موسیقیایی کودک را تقویت کند.
تفاوت آموزش سلفژ در روش دالکروز این است که همیشه با حرکات موزون بدن ترکیب می شود.
هنرجویان ابتدا موسیقی را گوش می دهند سپس قطعه ای را که می شنوند با حرکات موزون بدنی که به صورت بداهه اجرا می شود بیان می کنند مثلا نت و ریتم را با قدم زدن و کف زدن نشان می دهند.
بداهه انجام دادن حرکات یکی دیگر از ویژگی های این روش است که به دانش آموزان کمک می کند واکنش ها و پاسخ های فیزیکی خود به موسیقی را بروز دهند.
فلسفه این روش آن است که بهترین حالت یادگیری موسیقی زمانی است که از طریق حواس چندگانه انجام شود.
دال کروز معتقد بود که موسیقی باید از طریق حسگرهای لمسی، زیبایی شناختی ذهنی و بصری آموزش داده شود.
در ایالات متحده، کالج های معتبری از جمله دانشگاه کارنگی ملون ، کلمبیا کالج ، دانشگاه مریلند و کالج پارک مدرک و مجوزهای تدریس به روش دالکرز را ارائه می دهند.
مقایسه با روش های سنتی آموزش موسیقی کودک
در روش های سنتی آموزشها اغلب به صورت انفرادی می باشد و قابلیت استفاده از فعالیت های گروهی و افزایش و تعامل کودکان با یکدیگر کم است.
در روش های قدیمی به دلیل رسمی بودن کلاس های موسیقی و سخت بودن شروع آموزش کودکان ، امکان انگیزه و اشتیاق در کلاس و لذت از بردن از تمرین موسیقی کمتر است.
این متد ها بر مبنای یک مسیر وفرایند آموزشی بری کودکان پیش می رود که کودکان را در طول مسیر یادگیری موسیقی همراهی می کند .
بر خلاف روش های سنتی ، در این روش ها نقش والدین و تاثیر گذاری آنها بر یادگیری کودک بیشتر می باشد که باعث علاقه مندی و انگیزه بیشتر کودکان در خارج از کلاس و محیط منزل برای تمرین موسیقی می شود.
آموزشگاه موسیقی – کلاس موسیقی – آموزش موسیقی – آموزش گیتار – آموزش پیانو – آموزش آواز – آموزش خوانندگی – آموزش سلفژ – آموزش صدا سازی – بهترین آموزشگاه موسیقی – آموزش سنتور آموزش تار – آموزش ویولن – استاد خوب –
ساز تار
ساز تار
ساز تار از مهمترین سازهای زهی ایران دارای ویژگیهای اصیل و سنتی قومی ایرانی است.
مشخصات:
1- تار دارای شش سیم بوده كه بوسیله زخمه و مضراب فلزی یا شاخ نواخته می شود.
2- تار بدنه یا كاسه اصلی ساز معمولاً دو تكه و از جنس چوب گردو و حتی توت كهنه می باشد كه به همدیگر می چسبانند.
3- پوست تار بره تودلی است.
4- دسته تار كه جداگانه ساخته شده و بعداً به كاسه وصل می شود به وسیله قطعات شاخ یا استخوان شتر تزئین شده.
5- خرك تار معمولاً از شاخ گوزن بوده.
6- پرده ها از جنس روده گوسفند.
لفظ تار در اصل سانسكریت و (تره) بوده است و از ابتدا با چهار و سپس پنج و در اواخر با شش سیم ساخته شد تار به
شكل امروزی سابقه طولانی و دوری ندارد.
میرزا حسینقلی با تار پنج سیمه و درویش خان با آن مانوس بوده و می نواخته اند.
تار سازان مشهوری همچون یحیی – استاد فرج الله اقدام به تكمیل زیبا سازی
و استاندارد نمودن تار شش سیم نموده اند
كه مشهورترین و كاملترین آنها را یحیی می ساخته همانطور كه گفته شد
مضراب تار یا از شاخ بسیار سخت و یا از فلز
است كه دسته آن موم گرفته شده طول تقریبی آن سه سانتیمتر است اما بطور معمول از جنس برنج است.
آموزشگاه موسیقی
اجزاء ساختمان تار
1) وزن متوسط آن بطور معمول 1700 تا 2200 گرم بوده و قسمتهای مختلف آن عبارتند از سرپنجه ، دسته ، نقاره، كاسه،
پوست، سیم ، گوشی، خرك، شیطانك و پرده
2) دسته تار بطور تقریبی 5/3×46 سانتیمتر است كه از محل سر پنجه با قطر 5/2 تا 3 سانتیمتر شروع و تا محل تلاقی به
كاسه 8 الی 10 سانتیمتر می رسد. دسته معمولاً از چوب گردو بوده .
3) تعداد پرده های تار 28 عدد بوده كه از جنس روده، نخ بخیه (رودة خرگوش یا گوسفند) و گاهاً نایلون می سازند.
4) جعبه گوشی (سر) در انتهای بالایی دسته قرار گرفته و از هر طرف سه گوشی بر سطوح جانبی جعبه كار گذاشته
شده است.
موسیقی ایرانی
موسیقی ایرانی
موسیقی هر ملتی از روح و جان آن ملت سرچشمه گرفته استاز لرزش و طنین سیمهای ساز می توان گذشتهی دردناک یا سعادتآمیز و انحطاط یا بزرگی یک ملت را شنید و حس کرد و میتوان توسط موسیقی با گذشته هر ملتی آشنا شد موسیقی ایرانی.
موسیقی ایرانی همان طور که ناملایمات تاریخی را با تاثرات عمیق محفوظ داشته
و منعکس میکند به همان میزان منعکسکننده اقتدار و شکوه تاریخی ملت ما نیز هست.
به طوری که موسیقی هر ملتی از دو جزء ترکیب مییابد جزء اول را تکنیک و جزء دوم را ترانههای
ملی تشکیل میدهد.
در بسیاری از کتب قدیمی و باستانی، اختراع موسیقی را در جهان به (فیثاغورث) نسبت دادهاند
ولی این فیثاغورث نه مخترع سی لحن باربد بود و نه از دستگاهها و گوشهها و ردیفهای
موسیقی اصیل و ملی ایران اطلاع و آگاهی داشت، تاریخچه موسیقی کلاسیک و سنتی
ایران را باید در زمانهای بسیار قدیم جستوجو کرده است.
اساتید و بزرگان علم و هنر و ادب مانند: باربد، نکیسا، سرکیس، بامشاد، رامتین، زریاب،
اسحاق موصلی، منصور زلزل، رودکی، ابونصر فارابی، بوعلی سینا، عبدالقادر مراغهیی،
صفیالدین ارموی و خیلیهای دیگر موسیقی ما را زنده نگه داشته و برای آن زحمت بسیار کشیدهاند،
ولی هیچ یک نوشتهی آهنگهای زمان خود را برای آیندگان به نحو قابل استفادهایی
به جا ننهادهاند، تا از این هزاردستان و نغمههای سحرانگیز آن به خصایص احوال روانی آنها واقف شویم .
آموزشگاه موسیقی
و نیز از قرون گذشته و زمان صفویه تا چند سال پیش قطعات موسیقی
ما که اکنون به صورت ردیف به زیور طبع درآمده سینه به سینه تعلیم میشده است
که اکنون، نه میتوان گفت این ردیفها، مجموعهی ترانههای ملی است و
نه میتوان گفت که ترانههای ملی مصالح ساختمانی این ردیفها نبوده است،
بلکه باید گفت، این هر دو مجموعه منتخب آثار الهامات موسیقیدانان ملل تابعه ایرانی است
که از دو هزار و پانصد سال پیش باقی مانده و درین زمان به نسل حاضر تسلیم میشود
و در عین حال چنین نتیجه میتوان گرفت که هر گاه از آغاز پیدایش خط موسیقی آ
ثار علماء و موسیقیدانان ما نیز ضبط شده بود.
اکنون به تحقیق از مجموعهی تصانیف موسیقی جهانی کمتر نبود و معهذا کیفیت همین
کمیت در مقایسه با موسیقی ملل دیگر، سرچشمههای زایندهای است.
موسیقی ایرانی که به تحقیق از موسیقی سایر ملل رویاانگیزتر است
و درین زمان کیفیت محسوس آن بر نیمی از ساکنین جهان نیز مقبول افتاده است،
پس از انقراض سلسلهی ساسانی بر اثر شکستها و تاثیرات عمیق ملی و
طغیان و سرکشیهایی که موارد ناکامیهای ما بود و در دو کیفیت ممتاز درآمد،
یکی حماسهسرایی و آمادگی برای مبارزات حیاتی و اثبات شخصیت و استقلالطلبی و یکی حالات واقعی یک شکستخورده و غمزده مغرور و امیدوار.
تا قبل از رواج خط، موسیقی در ایران به جز به شکل تعزیهخوانی معمول نبود.
مراقبت از پیانو
مراقبت از پیانو
در زیر به برخی از نکاتی که برای نگهداری ار پیانو باید انجام دهید اشاره گردیده است :
نگهداری ار پیانو در برابر سرما و گرما
پیانو را باید از هر گونه وسیله حرارتی نظیر بخاری رادیاتور و … دور نگاه داشت.
خشکی پیش از حد هوا و حرارت زیاد به راحتی می تواند آسیبهای جدی برساند
بورد و بدنه ساز که از چوب هستند وارد کند.
اگر نمی توانید از خشکی هوا اجتناب کنید حتما از یک دستگاه بخارساز خانگی برای جبران رطوبت محیط استفاده کنید.
همچنین باید از نگهداری پیانو در هوای سرد اجتناب کرد.
برای محافظت از ساز باید از قرار دادن ساز نزدیک مکان هایی که در معرض هوای سرد قرار دارند
مانند درب و پنجره خودداری کرد.
همچنین در فصل زمستان قبل از ترک خانه به مدت طولانی باید دمای محیط را درحد مناسبی ثابت نگه دارید.
از قرار دادن پیانو درمعرض تابش مستقیم نور آفتاب باید شدیداً خود داری کرد.
به طور کل هر محیطی که انسان در آن احساس راحتی می کند برای پیانو نیز مناسب است.
مراقبت از پیانو
نگهداری ار پیانو در برابر رطوبت
از قرار دادن ساز در مکان هایی که رطوبت بالا دارند باید پرهیز کرد.
رطوبت بالا موجب زنگ زدن سیم ها و تاب برداشتن و تغییر شکل ساند بورد و قطعات چوپی اکشن ساز می شود.
در مناطق مرطوب می توان از کیسه های رطوبت گیر در درون پیانو استفاده کرد.
به طور کل رطوبت نسبی ۴۵ تا ۶۰ درصد و دمای ۲۰ درجه بدونه تابش مستقیم نور خورشید بهترین شرایط برای نگهداری پیانو می باشد.
کوک مداوم و منظم
برای تجربه صدایی خوب و مطبوع و همچنین حفظ سازتان در یک وضعیت ایده ال باید آن را به طور مداوم و طبق برنامه منظم کوک کنید.
تمیز نگاه داشتن ساز
سازتان را برای حفظ زیبایی و جلوگیری از لک شدن، هر از چند گاه و به کمک پارچه نرم تمیز کنید.
در مورد کلیدهای پیانو بهتر است از مواد پاک کننده مخصوص لوازم خانگی استفاده کنید.
هنگام تمیز کردن کلید های پیانو توجه داشته باشید در صورتی که ماده پاک کننده به صورت اسپری باشد
از پاشیدن مستقیم به سطح کلید ها خود اری کنید،
زیرا کناره های کلیدهای پیانو معمولا فاقد روکش بوده و مایع اسپری می تواند بین کلیدهای پیانو چکیده و موجب خرابی آن ها شود.
برای جلوگیری از این کار اسپری را به یک پارچه نرم پاشیده و به کمک آن کلید ها را تمیز کنید.
بلافاصله پس از تمیز کردن کلیدها باید آن ها را با پارچه نرم دیگری خشک کنید.
در زمانی که از ساز استفاده نمی کنید همیشه درپوش کلید ها را ببندید تا از ورود گرد و خاک و ضایعات دیگر جلوگیری شود.
هرگز از مواد شوینده و حلال قوی برای تمیز کردن بدنه و کلید ها استفاده نکنید
زیرا این مواد به راحتی می توانند روکش یا پولیش ساز را از بین ببرند.
همچنین پارچه های زبر موجب ایجاد خراش های کوچک سطحی بر روی لایه پولیش ساز می شوند.
بنابراین بهتر است از پارچه های نرم برای این کار استفاده کنید.
آموزش پیانو،استاد پیانو، بهترین استاد پیانو، استاد پیانو شرق تهران، استاد پیانو شمال تهران،استادپیانو غرب تهران،آموزشگاه موسیقی، بهترین آموزشگاه موسیقی تهران،مراقبت از پیانو
موسیقی بهبود آلزایمر
موسیقی بهبود آلزایمر
موسیقی باعث فعال شدن بخش احساسات و همچنین حافظه در مغز میشود که بهبود علائم بیماری آلزایمر را در پی خواهد داشت.
اکثر مردم با نشانه ها وعلائم ضعف حافظه و اختلال عملکرد آن، به خصوص بیماری آلزایمر تا حدی آشنا هستند.
گیج بودن، عدم توانایی در شناختن خود و یا افراد دور و بر و همچنین ضعف روحی و بی علاقگی نسبت به پیرامون از جمله نشانه های آلزایمر هستند.
این بیماری برای خانواده ی فرد بیمار نیز بسیار دشوار است.
در صورت پیشرفت بیماری، فرد حتی بهترین و نزدیک ترین دوست خود و اعضای خانواده اش را نیز نمیشناسد.
اما آیا راهی برای از بین بردن یا خفیف کردن علائم بیماری آلزایمر، که در بالا عنوان شد وجود دارد؟
به نظر میرسد راهی وجود دارد داشته باشد: موسیقی. موسیقی با مغز ما تعاملی بسیار قوی ایجاد میکند.
تقریبا همه ی قسمت های مغز، توسط موسیقی فعال میشوند.
موسیقی بر ابعاد دیگری هم تاثیر دارد؛ مثلا تاثیر موسیقی بر احساسات و توانایی یادگیری ما را میتوان ذکر کرد.
آموزشگاه موسیقی -موسیقی بهبود آلزایمر
نورولوژیستی به نام اُلیور در کتاب خود تحت عنوان عشق به موسیقی (Musicophilia)، درباره ی مردی نوشته است که بیماری آلزایمر پیشرفته داشته است.
به طوری که تقریبا هیچ چیز را به یاد نمیآورده است.
نه جایی را که زندگی میکرده میشناخته، نه به یاد میآورده زندگی خودش را چه طور میگذرانده است و نه حتی نحوه ی لباس پوشیدن و کارهای اینچنینی را به یاد میآورده است.
اما او تقریبا همه ی آهنگ هایی را که زمانی میخوانده است، به یاد داشت.
او حتی قادر بود همچنان در یک کنسرت شرکت کند و آواز بخواند، در حالی که راه رسیدن به کنسرت را نمیتوانست به حافظه بسپارد!
این موضوع بسیار جالبی است که موسیقی حتی با گذشت چندین سال، در ذهن فردی که به آزایمر پیشرفته مبتلا بود هنوز وجود داشت و از ذهن وی پاک نشده بود.
موسیقی، میتواند حتی باعث بهبود در علائم بیماری آلزایمر شود.
اُلیور در کتاب خود، همچنین داستان واقعی درباره ی زنی را روایت میکند که او نیز از آلزایمر شدید رنج میبرده است.
او تمام طول روز را روی مبل مینشست و تلویزیون تماشا میکرد. یک روز، یک از اعضای خانواده اش کانال تلویزیونیِ موسیقی کلاسیک را گذاشت.
۲۴ ساعت بعد، نشانه های بهبودی ظاهر شد؛ به طوری که فرد بیمار از روی مبل برخاست و تمایل نشان داد تا با خانواده اش شام بخورد و شروع به تعامل با دیگران کرد و به پیرامون خود توجه بیشتری نشان داد.
موسیقی چگونه باعث بهبود بیماری آلزایمر میشود؟
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که مشغول انجام کارهای روزمره ی خود هستید و ناگهان چیزی به یاد شما میآید به طوری که ظاهرا هیچ تشابهی با کاری که شما در حال انجام آن بودید ندارد!
حقیقت این است که مغز شما، تشابهی هر چند کوچک بین این دو – کاری که در حال انجام آن هستید و چیزی که در آن لحظه ناگهان به ذهن شما خطور میکند – پیدا کرده است.
موسیقی هم تقریبا همین گونه عمل میکند.
دو ناحیه ی ساختاریِ مغز که شدیدا به موسیقی واکنش نشان میدهد، ناحیه هایی هستند که به احساسات و همچنین حافظه ی فرد مرتبطند.
آهنگ های قدیمی، میتوانند یادآور خاطرات و احساساتی باشد که فرد در گذشته با آن آهنگ داشته است.
قسمت حافظه و احساسات مغز، با گذاشتن آهنگی که او قبلا و در دورانی که سالم بوده است گوش میداده، فعال میشود و این موضوع باعث به یاد آوری و بهبود بیماری آلزایمر در فرد بیمار میگردد.
اُلیور در کتابش بیان میکند که گذاشتن آهنگ برای فرد بیمار، ممکن است به یاد او آورد که در چه زمانی برای اولین بار به آن آهنگ گوش داده است و در نتیجه آن قسمت از مغز وی فعال شود.
علاوه بر فعال تر شدن حافظه ی فرد، موسیقی باعث برانگیخته شدن احساسات او نیز میشود؛ به طوری که احساس شادی بیشتری کرده و تمایل بیشتری به ارتباط و تعامل با محیط و افراد از خود نشان میدهد.
لازم است ذکر شود که فرد بیمار لزوما یک موزیسین نیست؛ این اتفاق میتواند تقریبا در هر فرد رخ دهد.
آنچه در این مورد اهمیت دارد این است که برای فرد بیمار، آهنگ هایی گذاشته شود که میدانیم احتمالا وی در گذشته آن ها را گوش داده و یا با آن ها خاطره هایی دارد.
در نتیجه میتوان کمک کرد تا فردی که به بیماری آلزایمر دچار است، به بهبودی نزدیک شود و یا از شدت علائم بیماری کاسته شود.
موسیقی بهبود آلزایمرموسیقی راهکار کاهش استرس وبهبود آلزایمرآموزش موسیقی با حضور علی زند وکیلی وآموزش آواز از مبتدی تا حرفه ای و استعداد یابی و معرفی اسپانسر
موسیقی و تاثیربر استرس
موسیقی و تاثیربر استرس
از کتاب : قدرت موسيقي از بين بردن استرس
موسیقی و تاثیربر استرس
نيروي سحرآمیز موسيقي كه به شكلي کاملاً منحصربهفرد احساسات ما را تحت تأثیر قرار میدهد، براي همه ثابتشده است.
اصوات موسيقي به علت برخورداري از بار هيجاني و عاطفي، تأثیرات عميقي بر روحیه، شخصيت و پرورش عواطف انساني میگذارند
و در تعدادي از شاخههای طبِ جايگزين مانند طب سوزني، هومئوپاتي و آيورودا نقش عمدهای در درمان دارند.
موسیقی ،استرس،قدرت موسیقی،بهترین آموزشگاه موسیقی،موسیقی و تاثیربر استرس
امروزه به علت نگرش علمي و روشمند به موسيقي در درمان بیماریها،
موسیقیدرمانی بهعنوان رشتهای مستقل موردتوجه قرارگرفته و روشي مكمل در درمانهای رايج پزشكي است.
طي تحقيقات انجامشده، درد باعث افزايش تحمل و موسيقي شاد و فرحبخش باعث كاهش خستگي و نشاط همراه با آرامش میشود.
از موسيقي میتوان بهعنوان يك ابزار قدرتمند براي دور كردن استرس استفاده كرد.
گوش كردن به موسيقي ممكن است آرامش بسيار زيادي به ذهن و بدن ما بدهد،
مخصوصاً يك قطعه موسيقي كلاسيك ملايم تأثیرات مفيدي روي عملكردهاي فيزيولوژيك خواهد داشت.
ضربان قلب را كاهش میدهد، فشارخون را پايين میآورد و ترشح هورمونهای استرسزا را كم میکند.
موسيقي باعث میشود كه بعضي از احساسات سرکوبشدۀ خود را كشف كنيم،
بنابراين منجر به يك مديتيشن خوب میشود و جلوي پرسه زدنهای ذهن را میگیرد.
يك قطعه موسيقي بر روي هر فردي تأثیر متفاوتی بر جاي میگذارد
و فقط خود فرد میتواند تشخيص دهد که چه موسیقیای دوست دارد و در حالات روحي مختلف چه آهنگي برايش مناسبتر است؛
اما توصيه میکنیم اگر معمولاً موسيقي كلاسيك گوش نمیکنید،
حداقل به آهنگهای ملايم گوش دهید.
موسیقی و تاثیربر استرس
آموزشگاه موسیقی
براي گنجاندن موسيقي در يك زندگي پرمشغله سعي كنيد در محل كار يا بهجای تماشای تلویزیون، موسيقي گوش دهید.
اگر ممكن است با موسيقي بخوانيد و در عمق آن فروروید.
خواندن با آهنگ براي افراد برونگرا بسيار مفيد است.
قبل از خواب موزيك ملايم گوش كنيد تا در حالت صلح و آرامش قرار بگيريد و خواب خوب و راحتي داشته باشيد.
صدها سال است كه از موسيقي براي درمان بیماریها و هماهنگي بين ذهن و بدن استفاده میشود؛
اما مطالعات اخیر نشان میدهد که:
شكل موسيقي و ساختار آن بر ذهن ناتوان و مضطرب و امنيت آن تأثیر زيادي دارد.
بعضي از موسیقیها باعث هماهنگي و همسويي ذهن و بدن میشوند و درنتیجه كيفيت زندگي را بهبود میبخشند.
پس بايد موسيقي خوب را بشناسيم و اگر اطلاعاتي در اين مورد نداريم، مشاوره بگيريم.
موسيقي مناسب، هيجان، غم و اندوه مزمن را كاهش میدهد، افسردگي را درمان میکند و اعتمادبهنفس افراد بزرگسال را بالا میبرد.
صداي آهنگ ملايم در بيمارستان باعث میشود پرستاران كمتر احساس خستگي كنند و باروحیۀ بهتري در محل كار حضورداشته باشند.
گوش دادن به موسيقي با هدفون در بيمارستان استرس قبل از عمل جراحي را در بيمار كاهش میدهد.
موسیقیدرمانی به طرز قابلتوجهی منجر به كاهش اضطراب میشود و ميل به فرآيند درمان و بهبود را در بيماران مبتلابه سرطان افزايش میدهد.
نویسنده: جین کولینگوود Jane Collingwood
برگردان: شكوفه شنوافلاح
موسیقی ،استرس،قدرت موسیقی،بهترین آموزشگاه موسیقی،موسیقی و تاثیربر استرس
موسیقی ،استرس،قدرت موسیقی،بهترین آموزشگاه موسیقی،موسیقی و تاثیربر استرس
میکس و مسترینگ
میکس و مسترینگ
اگر از اهالی موسیقی باشید حتی اگر به طور حرفه ای آن را دنبال نکنید حتما واژه میکس و مسترینگ به گوش شما خورده است.
اما آیا می دانید میکس و مسترینگ دقیقا به چه معنی است؟
بهتر است با یک مثال ساده شروع کنیم.
زماني که شما در نظر داريد يک رايانه را اسمبل يا به زبان ساده سر هم کنيد ابتدا با توجه به نيازتان قطعات خود را خريداري ميکنيد.
سپس بعد از مشخص شدن قطعات شروع به سر هم کردن قطعات ميکنيد.
بعد از آن اسمبل نرم افزاري و نهايتا نصب سيستم عامل و در انتها نصب نرم افزاررهاي مورد نياز. میکس و مسترینگ
در يک پروژه يا يک آهنگ انتخاب سازها و صداها همان انتخاب قطعات است.
ميکس يا ترکيب صداها با هم يا ترکيب وکالها با سازها يا تراک اصلي همان اسمبل ميباشد.
و مسترينگ يا تنظيم کليه سازها در برابر هم و کل کار در برابر صداي خواننده و کل يک اهنگ در قبال تراکهاي ديگر يک آلبوم ميباشد.
ميکس و مسترينگ مبحثي بسيار گسترده و وسيع است.
نياز به دانش موسيقي فن صدا شناسي ابزار يا همان پلاگين هاي مسترينگ تجربه و غيره ميباشد.
تجهيزات سخت افزاري مانند يک هدفون خوب يا يک سيستم مانيتورينگ خوب نيز مورد نياز است.
میکس و مسترینگمیکس،مسترینگ،آهنگسازی،تنظیم،موسیقی،آموزشگاه موسیقی شمال تهران،
آموزشگاه موسیقی
ميکس از عوامل ديگري چون نوع کار پاپ يا رپ يا کلاسيک يا سنتي و زمان کار و حتي جنس صداي خواننده نيز تبعیت ميکند.
يعني به طور مثال افکتهاي مورد نياز يک کار پاپ با يک کار سنتي متفاوت مي باشد.
مسترينگ علمي است که نهايتا تکليف نهايي يک آهنگ را مشخص مينمايد.
برخي از مواقع زماني که چندين تراک از يک آلبوم را ميشنويم با تعويض تراکها بلاجبار مجبور ميشويم صداي تراک بعدي را کم يا بلند کنيم
يعني به عبارت ديگر صداي نهايي در همه تراکها يکسان نيست يا فرکانسهاي پايين در يک تراک بيشتر از تراک قبلي به گوش ميرسد .
يا صداي خواننده نسبت به تراکهاي ديگر زنده تر يا بيرنگ تر ميباشد.
دليل اين موضوع را در ضعف مسترينگ نهايي آلبوم ميتوان يافت.
چون در حقيقت کل مجموعه توسط يک ارنجر و يک ميکس کننده نهايي نشده است.
پس اختلاف فرکانسها بسيار مشهود است.
يا در زماني که شما صداي برخي سازها را در يک آهنگ کمتر يا بيشتر يا متفاوت تر ميشنويد نشانه ميکس و مسترينگ ضعيف است.
برخلاف اين انديشه جا افتاده ميکس تنها مختص به وکال يا همان صداي خواننده نيست.
فرايند ميکس ميتواند شامل کليه سازها يا يک صداي خاص باشد.
مسترينگ هم تنظيم کليه ولومها افکتها پارامترها به صورت کيفي است.
در مقابل ميکس بيشتر تنظيم پارامترها به صورت کمي است.
تغيير مکان يک وکال يا يک ساز ميکس و تنظيم اين دو در قبال کل کار مسترينگ نام ميگيرد.
میکس و مسترینگمیکس،مسترینگ،آهنگسازی،تنظیم،موسیقی،آموزشگاه موسیقی شمال تهران،
تعریف ملودی در موسیقی | اموزشگاه موسیقی
تعریف ملودی در موسیقی اموزشگاه موسیقی
کسی گفته است ملودی آنچنان چیزی است که تمام موسیقی در خدمت آن است .
تردید نیست که آشناترین و قابل تشخیص ترین عامل موسیقی ، ملودی است .
ملودي یکی از تجربیات اولیه هر کودک است.
بی تردید شما ملودي یکی از آهنگهای انقلاب یا هر آهنگ مشهور دیگری را به یاد می آورید .تعریف ملودی در موسیقی
ملودی «آهنگی» است که ما ، پس از ترک سالن کنسرت آنرا زمزمه می کنیم.
تمی موسیقائی است که طی یک سنفونی چند بار تکرار می شود.
گوش گیرنده غیر حرفه ای معمولا تنها به ملودی گوش می کند و هرگز به عوامل دیگر توجه ندارد.
او موسیقی را از روی ملودی آن ارزیابی می کند.
موسیقی با ملودی «خوب» درنظر او موسیقی خوبی است و موسیقی با ملودي غیر قابل تشخیص به نظرش اساساً موسیقی نیست.
ملودي یکی از مهمترین وسائل برای بیان ایده موسیقائی است.
آهنگساز اصوات موسیقی را به راهی ترکیب میکند که نه تک تک بلکه به شکلی وحدت یافته شنیده می شوند ؛
وقتی ملودی به منزله جوهر موسیقی به پایان می رسد گونه ای حالت اتمام نیز از آن محسوس است.
تعریف ملودی در موسیقی
آموزشگاه موسیقی
ملودي ، مانند یک جمله مبنی بر دستور زبان یارای آن دارد که بی یاری عوامل دیگر متجلی شود .
اصوات مانند کلمات ، در الگوئی سازمان داده می شوند ، که بتوانند ایده را به تمامی انتقال دهند آنها بدون «سازمان گرفتن» مفهومی ناروشن دارند.
اصوات در ذهن ما خطی را آنچنان که ما در هنر گرافیک می بینیم مجسم می کنند.
خط در واقع موجودیت دارد
و عیناً همانند تابلوی نقاشی پیکاسو که از راه نمایش خط ایده ای را می نمایاند ، خط ملودي نیز ایده ای موسیقائی را معرفی می کند .
ملودي می تواند به هر شکل ، هر اندازه ، و با هر حرکت ساخته شود.
اگر ما اشکال گوناگون ملودی را فرا گیریم بهتر می توانیم خط ملودی را دنبال کنیم.
ما در این کتاب ، شما را راهنمائی می کنیم که به کرات صفحه های موسیقی را ، همراه با مطالعه مطالب ، بشنوید
تا خطوط ملودي ، اشکال آکوردها و تجسم های ریتمیک ، همچنان که در گوش گرفته می شوند «با چشم نیز تجسم یابند».
حتی اگر شما نتوانید خط موسیقی را بخوانید ، کم و بیش از نگاه کردن بر این خط ، در کتابهای نت چاپ شده ، درکی به هم خواهید رساند.
تعریف ملودی در موسیقی
ملودی چیست،آهنگسازی وتنظیم،اموزیشگاه موسیقی،
تعریف ملودی در موسیقی
اقباس از کتاب دعوت به شنیدن ، نوشته ریچارد- ل .وینک – لوئز- ج . ویلیامز . برگردان به فارسی : پرویز منصوری
ملودی چیست،آهنگسازی وتنظیم،اموزیشگاه موسیقی،